3 alternative måder at markedsføre din virksomhed

Mangler du salg i din virksomhed, eller blot andre metoder, som du kan benytte, for at nå de årlige salgsbudgetter? Så er du heldig, for i denne artikel vil du lære om 3 alternative måder, som du kan bruge, for at skabe mere salg. I dag går alt snakken næsten udelukkende på digital markedsføring – og med god grund. Dette er grundstenen i enhver moderne virksomhed. Men, der er også nogle metoder, som er gået i glemmebogen, men forsat har stor effekt. Derfor bør du ikke undlade disse, i din markedsføringsstrategi.

Firmagaver er stadig effektive

Et af de ældre markedsføringstiltag er firmagaver. Alligevel er der mange virksomhed, som ikke bruger dette længere. Firmagaver betyder at du i forskellige sammenhænge giver gaver, som er brugbare for kunderne og som har dit logo. Det gode ved denne type markedsføring er, at uanset om det er en kasket eller kuglepen, vil gaven eksistere i mange år og formentlig blive eksponeret til rigtig mange mennesker. Derfor er dette en strategi, som giver dig god værdi for pengene på den lange bane.

Konkurrencer på sociale medier

Digital markedsføring er udbredt og flere er da også begyndt at bruge konkurrencer på sociale medier. Men ift. hvor effektivt dette er, er det besynderligt, at alle ikke benytter sig af dette. Konkurrencer på sociale medier betyder, at dit opslag potentielt vil blive delt flere hundrede – eller tusinde – gange og du skal blot betale for den gevinst, som vinderen modtager – hvilket kunne være dit eget produkt.

Word-of-mouth er forsat nødvendigt

Den bedste – og mest gammeldags – måde at nå ud til kunder, er stadigvæk igennem omtale. Men hvordan opnår du dette? Her findes svaret i kernen i virksomhed – nemlig dit produkt. Dit produkt bør være godt nok til at kunderne vil anbefale det til deres omgangskreds. Hvis dette ikke er tilfældet, er det her du skal ligge fokus først.